Livstilsendring og metode

Uke 2 – hvilke metode

Uke 2 er startet, uke 1 tilbakelagt. Jeg leser meg opp på metoder over mange år , hva er den rette metode mon tro?

Fokuset har ført til en liten nedgang heldigvis – men det er langt igjen. Jeg har ikke akkurat blitt hyperaktiv, men jeg har tatt noen grep rundt kostholdet.

Jeg er stadig reinnlagt i Vektklubben, i tillegg til at appen Lifesum er en god følgesvenn, og forsøker jeg så godt jeg kan å holde orden på kaloriregnskapet. Ekspertene sier nemlig at det er kosten som virkelig er avgjørende, ikke nødvendigvis en halvmaraton i uka.

I følge Vektklubben kan jeg nå målet mitt 7. januar 2021. Hvis ikke utskeielser i adventstida kommer i veien. Og fortsetter det som nå, kan det kanskje være en mulighet.

Hvilken metode skal man velge

Sponset lenke i teksten
I tillegg til Vektklubben har jeg latt meg inspirerer av et intervju med legen Stig Bruset og hans 10:14. Jeg forsøker så godt jeg kan å spise etter metoden 8 :16, men synes det er vanskelig . Spesielt på kvelden holder det hardt, så kanskje 10:14 passer bedre.

Jeg har kjøpt meg boka Faste -den komplette guiden hos Adlibris, ei bok som Bruset er en av forfatterene bak. Denne boka skal egne seg både for den som aldri har forsøkt faste tidligere og for den om har erfaring fra 5:2- eller 16:8-metoden og vil vite mer. Og selvfølgelig passer boka også for den som vil forsøke lengre fasteperioder.

Og 50 kroner i rabatt hos Adlibris var jo ikke å forakte når jeg først hadde bestemt meg for å kjøpe boka 🙂